"Муаллимон бояд дар бораи методология, тарбияи эмотсионалӣ ва ҳалли низоъҳо бештар маълумот гиранд"
Posted: Mon Dec 23, 2024 10:08 am
Аввалан, номи Оскар Касадо шояд ба шумо ошно набошад , аммо агар шумо дар соли 2018 шабакаҳои иҷтимоиро пайгирӣ карда бошед ва аз тамоюлҳои таълимӣ бохабар бошед, бешубҳа номи ӯро осонтар мешиносед. Касадо муаллим аз Кастилла ва Леон аст, ки дар охири соли 2017 барои беҳтарин муаллим дар Испания дар категорияи таълими барвақти кӯдакон дар доираи ҷоизаҳои EDUCA ABANCA пешбарӣ шудааст .
"Ин як сюрприз буд, ман инро интизор набудам " мегӯяд ӯ. Вақте ки онҳо дар ин бора ба ӯ гуфтанд, ӯ ҳатто аз мавҷудияти ҷоиза хабар надошт, бинобар ин ӯ ба нашри аввал рафт, ки дар он ҷо будан шараф аст, аммо дар байни 10 финалист буданро тасаввур карда наметавонист. кам гирифтани мукофот. Номзадии ӯро оилаҳои шогирдонаш аз як маркази шаҳри Леон, ки дар он курс кор мекард, пешниҳод карданд.
Аз ин рӯ, ҷоиза як баҳонаи комил барои сӯҳбат бо ӯ буд ва ӯ ба мо диди худро дар бораи маориф дар Испания, инчунин андешаи худро ҳамчун донишҷӯ дар омӯзиши онлайн барои муаллимон нақл кард . Дар тӯли ин сол, Оскар ба иҷрои рисолаи худ тамаркуз кардааст, ки мо дар бораи он дар поён сӯҳбат хоҳем кард, аммо вай инчунин вақт ҷудо кардааст, ки ба муаллимон каме омӯзиш диҳад ва ҳатто дар мавзӯъҳо, аз қабили мустақилияти кӯдакон ва худтанзимкунӣ сӯҳбат кунад.
- Хурсандам, ки шумо дар ин фазо будан ва тавонистан дар бораи нигарониҳои соҳаи маориф маълумоти бештар пайдо кунед. Саволи хеле маъмул, инчунин ҷавобаш душвор, аммо ман бояд аз шумо пурсам: Шумо фалсафа ё методологияи муаллими хубро чӣ мегӯед?
— Уфф, (механдад). Ягон методологияи соф вуҷуд надорад. Хамаи онхо аз бисьёр чойхо менушанд ва якдигарро мехуронанд. Ман боварӣ дорам, ки муаллиме вуҷуд надорад, ки як методологияро истифода барад, балки ҷанбаҳои якчанд усулро якҷоя мекунад. Бисёранд ва онҳо анъанавӣ ҳастанд, ки мо дар тӯли 100 сол медонем ва онҳо асосан ба истилоҳ Методологияҳои фаъол мебошанд: омӯзиши лоиҳавӣ, омӯзиши муштарак, бозӣ ва ғайра. Мо баъзе мисолҳое дорем, ба монанди Монтессори, ки ҳоло як модаи таълимӣ ба назар мерасад, аммо онҳо ҳамеша маълум буданд. Чаро онро зудтар ба кор набурда, аз руи ин усулхо ба бачагон фахмонда надодаанд?
Муҳимтар аз ҳама дар ин бора, ва дар ин ҷо ман аз ҷавоби маъмулӣ дурӣ мекашам, ин омода кардани кӯдакон аст, то онҳо омода шаванд. Муњим он аст, ки омўзгорон имкон доранд, ки њамаи усулњоро истифода баранд ва дар як ваќт онњоро муттањид созанд.
- Оё ин навоварии таълимӣ барои шумост?
— Бале гуфта метавонем. Татбиқи методологияи фаъол дар синф навоварист, зеро то ҳол таълим бештар аз равиши анъанавӣ, аз рӯи китоб фаҳмида мешуд. Дар ҳар сурат, ҳама гуна навоварӣ, тағйироти таълимӣ ва созиш, ки аз коҳиши таносуб дар синфхонаҳо оғоз нашавад, маҳкум ба шикаст аст.
мактаби Оскар
"Шумо наметавонед талаб кунед, ки кӯдак мустақил бошад, вақте ки cep telefon numaraları listesi шумо ба ӯ қабул кардани қарорро таълим надодаед"
— Дақиқан, шумо рисолаи худро дар яке аз ин самтҳои методӣ, худтанзимкунӣ дар соҳаи маориф таҳия карда истодаед. Шумо ба наздикӣ дар Вальядолид гуфтугӯ кардед, ки "Калидҳои пешбурди мустақилият дар кӯдакон аз кӯдакӣ" гуфта буд. Дар ин бора ба мо каме бештар нақл кунед.
Ман як пешниҳодеро таҳия мекунам, ки мавқеъҳоро байни методологияҳо муттаҳид мекунад ва миёнаравӣ ва гузаранда аст. Муаллимон равшан медонанд, ки ба методологияи фаъол гузаштан мехоҳанд ё мехоҳанд, аммо ин чандон осон нест ва дарҳол ба даст намеояд. Мо чӣ кор карда метавонем? Хуб, дар ин замина ман рисоларо таҳия карда истодаам. Таҳқиқот ба хулосае меояд, ки ҳамаи методологияҳои фаъоле, ки ман қаблан зикр кардам, як ҷанбаи умумӣ доранд: мустақилият. Мо ба кӯдакон ниёз дорем, ки мустақил бошанд ва мушкилотро мустақилона ҳал кунанд. Аммо агар мо дар асоси ҳамкорӣ омӯзиш ҷустуҷӯ кунем, шумо бояд аввал ба онҳо омӯзед, ки қарор қабул кунанд ва оқибати он чизеро, ки онҳо қабул мекунанд, донанд. Агар шумо инро ба онҳо таълим надиҳед, пас шумо наметавонед талаб кунед, ки онҳо мустақил бошанд. Шумо наметавонед рӯзе ба дарс биёед ва ҳама чизро зуд тағир додан мехоҳед. Корҳо вақтро талаб мекунанд ва бештар дар таълим. Он чизе ки ман ният дорам, омӯзонам, ки чӣ гуна қадамҳои аввалро гузоштан лозим аст.
Азбаски ман ба Гурӯҳи Фаъолиятҳо тааллуқ дорам, ки як гурӯҳи омӯзгорон аз зинаҳои гуногуни таҳсилот мебошанд, аммо манфиатҳои муштарак доранд, мо дар марказҳои таълимӣ дар ин мавзӯъ омӯзиши зиёд мегузаронем.
— Кори шумо аз чй иборат аст?
-Мо корҳои зиёдеро анҷом медиҳем, ки ҳоло машқҳои ҳамроҳӣ меноманд. Гуфтугӯҳо метавонанд барои ҳавасмандгардонии муаллимон хеле хуб бошанд, аммо дар сатҳи функсионалӣ шумо натиҷа намегиред. Муҳим он аст, ки бидонед, ки чӣ гуна бо ҳаёти ҳаррӯза дар синф мубориза баред. Масалан, дар Астурия онҳо ин корро тавассути Шартномаҳои барномавӣ оғоз карданд, ки дар он марказҳо иштирок мекунанд, ки дар тӯли 4 сол дар барномаҳои таълимӣ иштирок мекунанд. Дар давоми 6 моҳ моҳе як маротиба ба марказ меравед ва бо ин роҳ метавонед ба саволҳои омӯзгорон посух диҳед, онҳо метавонанд дар дарсҳои худ тағйирот ворид кунанд.
- Айни замон ба ҷуз ин ҷабҳа, шумо муаллими мактаби деҳот, дар КДАМ ЭРИЯ-ҶАМУЗ ҳастед . Дар ин муҳит таълим додани дарсҳо чӣ гуна аст? Фарқиятҳои асосии байни мактаби шаҳрӣ ва деҳот.
— Ба ман насиб гаштааст, ки дар зинаҳои гуногуни таълим, ҳатто дар Донишгоҳ дарс дарс медиҳам, аммо мактаби деҳот маҳз макони идеалӣ, беҳтарин аст. Кӯдакон хеле каманд ва он беҳтарин аст. Мо таносуби хеле паст дорем ва онҳо низ кӯдакони сатҳҳои гуногун ҳастанд, ки метавонанд ба ҳамдигар кӯмак кунанд. Ҳамчун муаллим шумо метавонед ҳама ниёзҳоро қонеъ кунед ва таҳсилоти фардӣ пешниҳод кунед. Кӯдаконе, ки дар мактабҳои шаҳр таҳсил мекунанд, он қадар хушбахт нестанд. Гузашта аз ин, онҳо аз ҳамдигар дур зиндагӣ мекунанд, бинобар ин пас аз дарс ҳам якҷоя зиндагӣ намекунанд. 10 кӯдаке, ки ҳоло дар синф дорам, ҳама ҳамсоя ҳастанд ва тамоми рӯз бо ҳам ҳастанд. Ин робитаҳои зиёдеро ба вуҷуд меорад, муносибатҳоро тақвият медиҳад ва заминаи мактабро беҳтар мекунад.
- Мактаб ҳамчун муассиса дар муҳити деҳот чӣ нақш дорад?
-Мактаб чизест, ки дар атрофаш сарватро обод мекунад ва ба вуҷуд меорад. Ҳоло мо он чизеро мехоҳем, ки мардум фаҳманд, ки мактаб хеле муҳим аст, он айшу ишрат аст. Ҳамин тавр мо онро ба кӯдакон дар синф интиқол медиҳем, ҳадди аққал ман мекунам. Ман ҳамеша ба онҳо мегӯям: "Бубинед, шумо чӣ қадар хушбахт ҳастед, шумо метавонед 15 дақиқа пештар бархезед, як пиёла шир нӯшед ва ба мактаб равед". Албатта, агар онҳо мактабро баста бошанд, онҳо бояд ба автобус савор шаванд ва хеле дуртар ба Банеза раванд.
Илова бар ин, дар шаҳр оилаҳо бештар иштирок мекунанд, иштироки волидон бештар аст.
Рӯзи занони коргар дар мактаб
"Тренинги онлайн ба мулоҳизаҳои бештар даъват мекунад"
- Ба ман махсусан лоиҳае, ки шумо дар синф таҳия кардаед, ба ман маъқул шуд, "Арде Галисия", ки дар он кӯдакон тавассути тасвири девор вазъияти сӯхторҳои соли гузашта дар ин минтақаро фаҳмиданд. Ба фикри шумо, оё ин усулро метавон ба дигар мавзӯъҳои муҳим татбиқ кард?
- Омӯзиши лоиҳавӣ маҳз ҳамин аст. Ба ҷои он ки мувофиқи китоб кор кунем ва тамоми библиографияро бихонем ва аз ёд кунем, мо ба дарки маълумот ва донистани воқеият тавассути таҳқиқот диққат медиҳем. Ман ҳам дидам, ки кӯдакон ба мавзӯъ таваҷҷӯҳи зиёд доранд, бинобар ин ман ин лоиҳаро пешниҳод кардам, то онҳо фикр кунанд. Ман метавонистам инро дар рӯзнома ба онҳо фаҳмонам, ки дарахтбурӣ аз чӣ иборат аст, оқибатҳои сӯхтор ва ғайра.
Ман фикр мекунам, ки муаллимон баъзан ин таваққуфро намебинанд, зеро мо ҳамеша бо вақт ва ба итмом расонидани тамоми китоб саргарм мешавем. Дар ниҳоят, чизи муҳим дар назди мо рӯй медиҳад ва мо онро аз даст додаем.
Тавассути ин лоиҳа мо дар рӯи забон кор кардем, зеро мо ҷамъбаст кардем. Мо дар бораи математика хам кор мекардем, зеро бачахо хеле шавкманд буданд, фахманд, ки масалан, дар кучо бештар сухтааст, агар дар Галисия ё дар Леон. Мо ҳатто як намоишгоҳ доштем! Оилаҳо ба марказ омаданд ва кӯдакон бо роҳбалади волидонашон сайру гашт карданд.
Мо фаҳмидем, ки ҳама чизеро, ки мо барои китоб кор карда истодаем, инчунин тавассути ҷалби донишҷӯён ва ҳавасманд кардан мумкин аст.
- Агар калимаи тренингро ба шумо гӯям, он ба шумо чӣ пешниҳод мекунад?
- Ҳар қадаре, ки омӯзиш зиёд бошад, ҳамон қадар сифат зиёд мешавад. Бо вуҷуди ин, мо бояд дар хотир дошта бошем, ки таълими ибтидоии мо нокифоя аст. Дар соҳаи маориф омӯзгорон барои дарсдиҳӣ баромада, вақти хеле камро дар тамос бо синфхонаҳо сарф мекунанд. Хушбахтона, ин аллакай тағйир меёбад.
Қадами навбатие, ки мо ба он ноил шудан мехоҳем, ин аст, ки онҳо моро ба дарсҳои дигар муаллимон рафтан иҷозат доданд. Масалан, шавковар мебуд, ки дар дарсхои муаллиме, ки аз ин методологияи фаъол истифода мебарад, иштирок карда, аз у ибрат гирифта метавонист. Он чизе ки мо дар ҳамкорӣ бо дигар омӯзгорон меомӯзем, нисбат ба ҳама курсҳо хеле таҷрибавӣ аст.
- Дар бораи омӯзиши онлайн барои омӯзгорон чӣ назар доред ?
— Тачрибаи ман хеле хуб аст. Ба андешаи ман, омӯзиши онлайн дар инноватсия нақши хеле муҳим дорад, он ба воситаи форумҳо, видеоҳо ва ҳама маводҳое, ки шумо ба онҳо дастрасӣ доред, инъикоси бештарро даъват мекунад. Мавзӯъҳо бештар дар курси онлайн муҳокима карда мешаванд. Баъзан дар омӯзиши рӯ ба рӯ шумо дар синф ҳастед, шумо ба барномаи таълимӣ иштирок мекунед, шумо қисми худро иҷро мекунед ва ба имтиҳон меравед. Ин, албатта, бо методологияи фаъол тағир меёбад.
"Кӯдакон ҳамонҳоянд, ки вазифаи хонагӣ доранд ё не"
- Ба кадом эҳтиёҷоти омӯзгорон ба омӯзиш ниёз доред?
— Муаллимон бояд бо методика бештар кор кунанд, мо барои такмил додан хануз бисьёр имконият дорем, бо назардошти он, ки ин ба каноатмандии бачагон бевосита таъсир мерасонад. Омӯзиши эмотсионалӣ инчунин як соҳаи муҳими омӯзиш ва, албатта, ҳалли низоъ мебошад. Мо бояд худро барои татбиқи стратегияҳое омӯзем, ки кӯшиш мекунанд, ки аз ҳолатҳои муноқиша дар синф канорагирӣ кунанд. Агар ба ман, ҳамчун муаллим, контексти амали байни кӯдакон, ки ҳар рӯз такрор мешавад, таълим дода нашавад, шояд ман дар пеши назари худ вазъияти таҳқиромезро аз даст дода метавонам. Гузаронидани ин рақобат хеле муҳим аст.
- Хулоса, як мавзӯи рӯзмарра дар соҳаи маориф: вазифаҳо ҳа ё не?
- Вобаста аст.
(-Ин ҷавоби хеле галисӣ аст, ба ӯ мегӯям. Механдад).
-Ман дар ҷавоб баҳс мекунам. Вазифаҳо дар худ на хубанд ва на бад. Ман вазифаи хонагӣ намефиристам, ба донишҷӯён кори иловагӣ намедиҳам. Он чизе ки ман ҳамеша ба онҳо мегӯям, ин аст, ки вазифаҳои онҳо аз худи онҳо вобаста аст. Ман барои онҳо як ҳаҷми кор муқаррар мекунам ва онҳо бояд худашон идора карданро ёд гиранд, онҳо муайян мекунанд, ки кай ва чӣ тавр ин корро кардан мехоҳанд. Аз онхо хохиш менамоям, ки онро хат-тй ба накша гузоранд ва руз то руз бояд онро ичро кунанд. Масалан, агар шумо он чизеро, ки имрӯз ба нақша гирифта будед, анҷом надиҳед, шумо онро дар хона мекунед. Дар синф ду ҳолат вуҷуд дорад, кӯдаконе, ки вазифаи хонагӣ доранд ва онҳое, ки не. Хамин тавр, онхо идора кардани вакти худро меомузанд, мо ба онхо аз суръати корашон, инчунин вазифахои дар наздашон истода пай дар пай вокиф мекунем. Агар онҳо бад нақша гиранд ё дар нақшаи ҳаррӯза вазифаҳои аз ҳад зиёд гузоранд, онҳо низ дарк мекунанд ва меомӯзанд.
"Ин як сюрприз буд, ман инро интизор набудам " мегӯяд ӯ. Вақте ки онҳо дар ин бора ба ӯ гуфтанд, ӯ ҳатто аз мавҷудияти ҷоиза хабар надошт, бинобар ин ӯ ба нашри аввал рафт, ки дар он ҷо будан шараф аст, аммо дар байни 10 финалист буданро тасаввур карда наметавонист. кам гирифтани мукофот. Номзадии ӯро оилаҳои шогирдонаш аз як маркази шаҳри Леон, ки дар он курс кор мекард, пешниҳод карданд.
Аз ин рӯ, ҷоиза як баҳонаи комил барои сӯҳбат бо ӯ буд ва ӯ ба мо диди худро дар бораи маориф дар Испания, инчунин андешаи худро ҳамчун донишҷӯ дар омӯзиши онлайн барои муаллимон нақл кард . Дар тӯли ин сол, Оскар ба иҷрои рисолаи худ тамаркуз кардааст, ки мо дар бораи он дар поён сӯҳбат хоҳем кард, аммо вай инчунин вақт ҷудо кардааст, ки ба муаллимон каме омӯзиш диҳад ва ҳатто дар мавзӯъҳо, аз қабили мустақилияти кӯдакон ва худтанзимкунӣ сӯҳбат кунад.
- Хурсандам, ки шумо дар ин фазо будан ва тавонистан дар бораи нигарониҳои соҳаи маориф маълумоти бештар пайдо кунед. Саволи хеле маъмул, инчунин ҷавобаш душвор, аммо ман бояд аз шумо пурсам: Шумо фалсафа ё методологияи муаллими хубро чӣ мегӯед?
— Уфф, (механдад). Ягон методологияи соф вуҷуд надорад. Хамаи онхо аз бисьёр чойхо менушанд ва якдигарро мехуронанд. Ман боварӣ дорам, ки муаллиме вуҷуд надорад, ки як методологияро истифода барад, балки ҷанбаҳои якчанд усулро якҷоя мекунад. Бисёранд ва онҳо анъанавӣ ҳастанд, ки мо дар тӯли 100 сол медонем ва онҳо асосан ба истилоҳ Методологияҳои фаъол мебошанд: омӯзиши лоиҳавӣ, омӯзиши муштарак, бозӣ ва ғайра. Мо баъзе мисолҳое дорем, ба монанди Монтессори, ки ҳоло як модаи таълимӣ ба назар мерасад, аммо онҳо ҳамеша маълум буданд. Чаро онро зудтар ба кор набурда, аз руи ин усулхо ба бачагон фахмонда надодаанд?
Муҳимтар аз ҳама дар ин бора, ва дар ин ҷо ман аз ҷавоби маъмулӣ дурӣ мекашам, ин омода кардани кӯдакон аст, то онҳо омода шаванд. Муњим он аст, ки омўзгорон имкон доранд, ки њамаи усулњоро истифода баранд ва дар як ваќт онњоро муттањид созанд.
- Оё ин навоварии таълимӣ барои шумост?
— Бале гуфта метавонем. Татбиқи методологияи фаъол дар синф навоварист, зеро то ҳол таълим бештар аз равиши анъанавӣ, аз рӯи китоб фаҳмида мешуд. Дар ҳар сурат, ҳама гуна навоварӣ, тағйироти таълимӣ ва созиш, ки аз коҳиши таносуб дар синфхонаҳо оғоз нашавад, маҳкум ба шикаст аст.
мактаби Оскар
"Шумо наметавонед талаб кунед, ки кӯдак мустақил бошад, вақте ки cep telefon numaraları listesi шумо ба ӯ қабул кардани қарорро таълим надодаед"
— Дақиқан, шумо рисолаи худро дар яке аз ин самтҳои методӣ, худтанзимкунӣ дар соҳаи маориф таҳия карда истодаед. Шумо ба наздикӣ дар Вальядолид гуфтугӯ кардед, ки "Калидҳои пешбурди мустақилият дар кӯдакон аз кӯдакӣ" гуфта буд. Дар ин бора ба мо каме бештар нақл кунед.
Ман як пешниҳодеро таҳия мекунам, ки мавқеъҳоро байни методологияҳо муттаҳид мекунад ва миёнаравӣ ва гузаранда аст. Муаллимон равшан медонанд, ки ба методологияи фаъол гузаштан мехоҳанд ё мехоҳанд, аммо ин чандон осон нест ва дарҳол ба даст намеояд. Мо чӣ кор карда метавонем? Хуб, дар ин замина ман рисоларо таҳия карда истодаам. Таҳқиқот ба хулосае меояд, ки ҳамаи методологияҳои фаъоле, ки ман қаблан зикр кардам, як ҷанбаи умумӣ доранд: мустақилият. Мо ба кӯдакон ниёз дорем, ки мустақил бошанд ва мушкилотро мустақилона ҳал кунанд. Аммо агар мо дар асоси ҳамкорӣ омӯзиш ҷустуҷӯ кунем, шумо бояд аввал ба онҳо омӯзед, ки қарор қабул кунанд ва оқибати он чизеро, ки онҳо қабул мекунанд, донанд. Агар шумо инро ба онҳо таълим надиҳед, пас шумо наметавонед талаб кунед, ки онҳо мустақил бошанд. Шумо наметавонед рӯзе ба дарс биёед ва ҳама чизро зуд тағир додан мехоҳед. Корҳо вақтро талаб мекунанд ва бештар дар таълим. Он чизе ки ман ният дорам, омӯзонам, ки чӣ гуна қадамҳои аввалро гузоштан лозим аст.
Азбаски ман ба Гурӯҳи Фаъолиятҳо тааллуқ дорам, ки як гурӯҳи омӯзгорон аз зинаҳои гуногуни таҳсилот мебошанд, аммо манфиатҳои муштарак доранд, мо дар марказҳои таълимӣ дар ин мавзӯъ омӯзиши зиёд мегузаронем.
— Кори шумо аз чй иборат аст?
-Мо корҳои зиёдеро анҷом медиҳем, ки ҳоло машқҳои ҳамроҳӣ меноманд. Гуфтугӯҳо метавонанд барои ҳавасмандгардонии муаллимон хеле хуб бошанд, аммо дар сатҳи функсионалӣ шумо натиҷа намегиред. Муҳим он аст, ки бидонед, ки чӣ гуна бо ҳаёти ҳаррӯза дар синф мубориза баред. Масалан, дар Астурия онҳо ин корро тавассути Шартномаҳои барномавӣ оғоз карданд, ки дар он марказҳо иштирок мекунанд, ки дар тӯли 4 сол дар барномаҳои таълимӣ иштирок мекунанд. Дар давоми 6 моҳ моҳе як маротиба ба марказ меравед ва бо ин роҳ метавонед ба саволҳои омӯзгорон посух диҳед, онҳо метавонанд дар дарсҳои худ тағйирот ворид кунанд.
- Айни замон ба ҷуз ин ҷабҳа, шумо муаллими мактаби деҳот, дар КДАМ ЭРИЯ-ҶАМУЗ ҳастед . Дар ин муҳит таълим додани дарсҳо чӣ гуна аст? Фарқиятҳои асосии байни мактаби шаҳрӣ ва деҳот.
— Ба ман насиб гаштааст, ки дар зинаҳои гуногуни таълим, ҳатто дар Донишгоҳ дарс дарс медиҳам, аммо мактаби деҳот маҳз макони идеалӣ, беҳтарин аст. Кӯдакон хеле каманд ва он беҳтарин аст. Мо таносуби хеле паст дорем ва онҳо низ кӯдакони сатҳҳои гуногун ҳастанд, ки метавонанд ба ҳамдигар кӯмак кунанд. Ҳамчун муаллим шумо метавонед ҳама ниёзҳоро қонеъ кунед ва таҳсилоти фардӣ пешниҳод кунед. Кӯдаконе, ки дар мактабҳои шаҳр таҳсил мекунанд, он қадар хушбахт нестанд. Гузашта аз ин, онҳо аз ҳамдигар дур зиндагӣ мекунанд, бинобар ин пас аз дарс ҳам якҷоя зиндагӣ намекунанд. 10 кӯдаке, ки ҳоло дар синф дорам, ҳама ҳамсоя ҳастанд ва тамоми рӯз бо ҳам ҳастанд. Ин робитаҳои зиёдеро ба вуҷуд меорад, муносибатҳоро тақвият медиҳад ва заминаи мактабро беҳтар мекунад.
- Мактаб ҳамчун муассиса дар муҳити деҳот чӣ нақш дорад?
-Мактаб чизест, ки дар атрофаш сарватро обод мекунад ва ба вуҷуд меорад. Ҳоло мо он чизеро мехоҳем, ки мардум фаҳманд, ки мактаб хеле муҳим аст, он айшу ишрат аст. Ҳамин тавр мо онро ба кӯдакон дар синф интиқол медиҳем, ҳадди аққал ман мекунам. Ман ҳамеша ба онҳо мегӯям: "Бубинед, шумо чӣ қадар хушбахт ҳастед, шумо метавонед 15 дақиқа пештар бархезед, як пиёла шир нӯшед ва ба мактаб равед". Албатта, агар онҳо мактабро баста бошанд, онҳо бояд ба автобус савор шаванд ва хеле дуртар ба Банеза раванд.
Илова бар ин, дар шаҳр оилаҳо бештар иштирок мекунанд, иштироки волидон бештар аст.
Рӯзи занони коргар дар мактаб
"Тренинги онлайн ба мулоҳизаҳои бештар даъват мекунад"
- Ба ман махсусан лоиҳае, ки шумо дар синф таҳия кардаед, ба ман маъқул шуд, "Арде Галисия", ки дар он кӯдакон тавассути тасвири девор вазъияти сӯхторҳои соли гузашта дар ин минтақаро фаҳмиданд. Ба фикри шумо, оё ин усулро метавон ба дигар мавзӯъҳои муҳим татбиқ кард?
- Омӯзиши лоиҳавӣ маҳз ҳамин аст. Ба ҷои он ки мувофиқи китоб кор кунем ва тамоми библиографияро бихонем ва аз ёд кунем, мо ба дарки маълумот ва донистани воқеият тавассути таҳқиқот диққат медиҳем. Ман ҳам дидам, ки кӯдакон ба мавзӯъ таваҷҷӯҳи зиёд доранд, бинобар ин ман ин лоиҳаро пешниҳод кардам, то онҳо фикр кунанд. Ман метавонистам инро дар рӯзнома ба онҳо фаҳмонам, ки дарахтбурӣ аз чӣ иборат аст, оқибатҳои сӯхтор ва ғайра.
Ман фикр мекунам, ки муаллимон баъзан ин таваққуфро намебинанд, зеро мо ҳамеша бо вақт ва ба итмом расонидани тамоми китоб саргарм мешавем. Дар ниҳоят, чизи муҳим дар назди мо рӯй медиҳад ва мо онро аз даст додаем.
Тавассути ин лоиҳа мо дар рӯи забон кор кардем, зеро мо ҷамъбаст кардем. Мо дар бораи математика хам кор мекардем, зеро бачахо хеле шавкманд буданд, фахманд, ки масалан, дар кучо бештар сухтааст, агар дар Галисия ё дар Леон. Мо ҳатто як намоишгоҳ доштем! Оилаҳо ба марказ омаданд ва кӯдакон бо роҳбалади волидонашон сайру гашт карданд.
Мо фаҳмидем, ки ҳама чизеро, ки мо барои китоб кор карда истодаем, инчунин тавассути ҷалби донишҷӯён ва ҳавасманд кардан мумкин аст.
- Агар калимаи тренингро ба шумо гӯям, он ба шумо чӣ пешниҳод мекунад?
- Ҳар қадаре, ки омӯзиш зиёд бошад, ҳамон қадар сифат зиёд мешавад. Бо вуҷуди ин, мо бояд дар хотир дошта бошем, ки таълими ибтидоии мо нокифоя аст. Дар соҳаи маориф омӯзгорон барои дарсдиҳӣ баромада, вақти хеле камро дар тамос бо синфхонаҳо сарф мекунанд. Хушбахтона, ин аллакай тағйир меёбад.
Қадами навбатие, ки мо ба он ноил шудан мехоҳем, ин аст, ки онҳо моро ба дарсҳои дигар муаллимон рафтан иҷозат доданд. Масалан, шавковар мебуд, ки дар дарсхои муаллиме, ки аз ин методологияи фаъол истифода мебарад, иштирок карда, аз у ибрат гирифта метавонист. Он чизе ки мо дар ҳамкорӣ бо дигар омӯзгорон меомӯзем, нисбат ба ҳама курсҳо хеле таҷрибавӣ аст.
- Дар бораи омӯзиши онлайн барои омӯзгорон чӣ назар доред ?
— Тачрибаи ман хеле хуб аст. Ба андешаи ман, омӯзиши онлайн дар инноватсия нақши хеле муҳим дорад, он ба воситаи форумҳо, видеоҳо ва ҳама маводҳое, ки шумо ба онҳо дастрасӣ доред, инъикоси бештарро даъват мекунад. Мавзӯъҳо бештар дар курси онлайн муҳокима карда мешаванд. Баъзан дар омӯзиши рӯ ба рӯ шумо дар синф ҳастед, шумо ба барномаи таълимӣ иштирок мекунед, шумо қисми худро иҷро мекунед ва ба имтиҳон меравед. Ин, албатта, бо методологияи фаъол тағир меёбад.
"Кӯдакон ҳамонҳоянд, ки вазифаи хонагӣ доранд ё не"
- Ба кадом эҳтиёҷоти омӯзгорон ба омӯзиш ниёз доред?
— Муаллимон бояд бо методика бештар кор кунанд, мо барои такмил додан хануз бисьёр имконият дорем, бо назардошти он, ки ин ба каноатмандии бачагон бевосита таъсир мерасонад. Омӯзиши эмотсионалӣ инчунин як соҳаи муҳими омӯзиш ва, албатта, ҳалли низоъ мебошад. Мо бояд худро барои татбиқи стратегияҳое омӯзем, ки кӯшиш мекунанд, ки аз ҳолатҳои муноқиша дар синф канорагирӣ кунанд. Агар ба ман, ҳамчун муаллим, контексти амали байни кӯдакон, ки ҳар рӯз такрор мешавад, таълим дода нашавад, шояд ман дар пеши назари худ вазъияти таҳқиромезро аз даст дода метавонам. Гузаронидани ин рақобат хеле муҳим аст.
- Хулоса, як мавзӯи рӯзмарра дар соҳаи маориф: вазифаҳо ҳа ё не?
- Вобаста аст.
(-Ин ҷавоби хеле галисӣ аст, ба ӯ мегӯям. Механдад).
-Ман дар ҷавоб баҳс мекунам. Вазифаҳо дар худ на хубанд ва на бад. Ман вазифаи хонагӣ намефиристам, ба донишҷӯён кори иловагӣ намедиҳам. Он чизе ки ман ҳамеша ба онҳо мегӯям, ин аст, ки вазифаҳои онҳо аз худи онҳо вобаста аст. Ман барои онҳо як ҳаҷми кор муқаррар мекунам ва онҳо бояд худашон идора карданро ёд гиранд, онҳо муайян мекунанд, ки кай ва чӣ тавр ин корро кардан мехоҳанд. Аз онхо хохиш менамоям, ки онро хат-тй ба накша гузоранд ва руз то руз бояд онро ичро кунанд. Масалан, агар шумо он чизеро, ки имрӯз ба нақша гирифта будед, анҷом надиҳед, шумо онро дар хона мекунед. Дар синф ду ҳолат вуҷуд дорад, кӯдаконе, ки вазифаи хонагӣ доранд ва онҳое, ки не. Хамин тавр, онхо идора кардани вакти худро меомузанд, мо ба онхо аз суръати корашон, инчунин вазифахои дар наздашон истода пай дар пай вокиф мекунем. Агар онҳо бад нақша гиранд ё дар нақшаи ҳаррӯза вазифаҳои аз ҳад зиёд гузоранд, онҳо низ дарк мекунанд ва меомӯзанд.