Zo kunnen we de hegemonie van de grote bedrijven doorbreken

Explore innovative ideas for Australia Database development.
Post Reply
Bappy32

Zo kunnen we de hegemonie van de grote bedrijven doorbreken

Post by Bappy32 »

Gelukkig zijn er al plannen voor een volgende conferentie
Ik kan zo nog even doorgaan, maar het mag duidelijk zijn: we zijn echt wel verder met Facebook dan twee jaar geleden, toen we het allemaal over het vergaren van likes en fans hadden. Tijdens The Facebook Conference vielen termen als ‘Lifetime Value’ en ‘Always on’, en dat duidt op een daadwerkelijk veranderend inzicht in het medium: het is niet een plek waar je iets neerzet en dan maar afwacht. Het is een plek waar je continu bezig bent om voor elk individu de juiste content in de juiste context te plaatsen en ze daarmee te overtuigen. Hoe dat dan gemeten, beoordeeld en verbeterd moet worden, daar zijn we met z’n allen nog niet uit. Gelukkig zijn er al plannen voor een volgende Facebook-conferentie.

Big listening
Maar dan dat luisteren. Iedereen was het er over eens dat we ‘goed moeten luisteren’. En toch ging bijna elk succesverhaal op The Facebook Conference over het pláátsen van creatieve content, en hoe je er voor moet zorgen dat dat zoveel mogelijk gedeeld wordt. Waar waren de luister-successen? Waar was de ondernemer die 18 uur per dag op Facebook vragen beantwoordt en daardoor een succesvol bedrijf heeft opgebouwd? Waar is de dame die via Twitter anderhalf jaar lang gratis adviezen verstrekte, tot ze er geld voor kon gaan vragen?

Waarom ontbrak het bureau Upwell, dat de term ‘Big listening‘ bedacht, en een ‘Minimum Viable Campaign’ rond Shark Week opzette, waarmee meer succes behaald werd dan met welke bombastische content-duwende campagne ook? Waarom ging het op de conferentie niet dáár over, maar over grappige plaatjes van Ketchupflessen, vliegtuigen en bierglazen?

We focussen nog steeds massaal op het medium en niet op gedrag
Ik zal het je vertellen, want je hebt nog meer te doen: het komt doordat we nog steeds massaal op het medium focussen en niet op gedrag. Daarnaast redeneren we nog altijd vanuit onze klassieke kaders: grote bedrijven, met grote verhalen, die grote aantallen bereiken worden uitgenodigd om hun verhaal te vertellen, terwijl de echte vooruitgang op Facebook op dit moment geboekt wordt door de de prettig gestoorde individuen die het anders durven doen: de David Shiffmans, Gary Vaynerchucks en Brian Fitzgeralds van deze wereld.

We hebben geen Facebook-conferenties nodig, we hebben conferenties nodig portugal mobile phone number list waarin we praten over hoe mensen internet gebruiken om hun levensdoelen te bereiken. En naar díe mensen gaan we dan luisteren! En hopelijk kunnen we zo de hegemonie van de grote bedrijven op dit soort conferenties doorbreken. Niet omdat ze slechte dingen doen, maar omdat ze het pad blokkeren voor echt andere manieren van online denken, campagne voeren en gedragsbeïnvloeding. Weg met inhuur-clubs als Boomerang Create, ook al maken ze prachtige content, en lang leve de stimulering van creativiteit bij eigen werknemers, teamleden, fans, vrijwilligers en managers!

Screen Shot 2013-10-22 at 3.32.58 PM

We missen al het moois aan de andere kant van de online heuvel
Nu klink ik misschien een beetje boos, maar dat ben ik niet. Ik wil alleen voorkomen dat mijn dochter mij over enkele jaren uitlacht omdat ik naar een Facebook-conferentie ging. Stel je eens voor dat je ouders je hadden verteld dat ze een conferentie hadden bijgewoond over telefoonnummers die met een 4 of een 7 begonnen. We staren ons blind op het medium, en nog belangrijker: we missen op onze dure conferenties al het moois dat zich aan de andere kant van de online heuvel afspeelt: gratis, openbaar en inspirerend. En schijnbaar drinken ze er ook veel betere koffie.

Here’s to the crazy ones!
Post Reply